Boost dit salg

Modul 1: Velkommen
Få styr på, hvordan du griber kurset an og hvilke værktøjer, du skal bruge for at få mest muligt ud af forløbet.
Modul 2: Værdibaseret salg
Der er en grund til at dine kunder ikke bider på dine sælgeres ihærdige forsøg på at ”sparke døren ind”. Flere og flere kunder efterspørger nemlig en tilgang hvor køber og sælger samarbejder om at finde den bedste løsning til kunden.
Modul 3: Decision Making Cycle: Gør dit salg smertefrit - Bliv dine kunders bedste beslutning
I denne video får du en indledende gennemgang af den menneskelige beslutningsproces, fra start til slut. Overordnet beskrives faserne og de blokeringer der kan stoppe en køber i at købe. I de kommende videoer vil du få en indgående forklaring om hvert punkt i beslutningsprocessen så du i slutningen af kurset kan anvende din nye indsigt i dit salgsarbejde.
Modul 3, Øvelse 1: Motivation til at ændre.
Nu dykker vi ned i delelementerne i processen, og i første fase skal du lære om hvad der motiverer mennesker til at foretage en ændring i deres liv
En beslutning om at købe er i sidste ende en forandring, og det er vigtigt at du som sælger bruger god tid på at forstå hvilke motiver der får mennesker til at lytte til dig.
Modul 3: Øvelse 2
Du vil her lære om begrebet drivkræfter. Drivkræfter handler om hvad det er mennesker vil henimod, eller væk fra
Alle køb handler i sidste ende om at mennesker gerne vil opnå eller undgå noget ved deres beslutning. Din opgave er at kunne vurdere hvad der er deres drivkræfter er og hvordan du kan relatere dem til dine ydelser.
Modul 3: Øvelse 3
I dag skal du lære noget af det der brat kan standse kundens rejse frem imod en beslutning om at købe, nemlig reel Modstand
Hvordan undgår du at blive fanget i fælden “Modstand”, og hvordan genkender du den så du kan håndtere den til jeres fælles bedste.
I denne fase bliver dialogen med kunden mere konkret og fokuseret på de behov dine ydelser dækker for din kunde
En gap-analyse handler om at give både kunden og dig selv en klar forståelse for den værdi han vil opnå ved at handle med dig, fremfor ikke at foretage en ændring.
Langt de fleste kunder sammenligner løsninger mere eller mindre detaljeret inden de træffer deres beslutning om at købe
Overser du det faktum, er der stor risiko for at I sammen kommer til at diskutere det er er lettest, nemlig pris og det er sjældent særligt befordrende for et godt samarbejde. Populært sagt; “dø med pris, vind med differentiering”.
Sommetider stopper kundens købsproces af årsager der ikke er åbenlyse for os
I alle menneskers dagligdag er der en lang række opgaver der skal løses, og prioriteringerne skifter hele tiden. Sælgere oplever ofte at blive nedprioriteret fordi kunder bliver distraheret. I denne video lærer du at forstå hvordan du kan håndtere fælden “Distraktion”.
Det er den sidste fase i købsprocessen og den handler om hvad der kan opstå i beslutningstidspunktet
Indvendinger opfattes sommetider som reel afvisning, men de er ofte det stik modsatte. Når dine kunder fremsætter indvendinger, er det faktisk fordi de i deres bevidsthed “tager produktet i anvendelse” og forsøger at håndtere uro og bekymringer for uhensigtsmæssige virkninger ved dit produkt - eller fordi de simpelthen ikke forstår værdien.
Hør i denne video om hvordan du kan håndtere indvendinger og hjælpe kunden videre i deres købsproces.
Modul 4: Motiver dine sælgere
beskrivelse
Modul 5: Kold kanvas
Her er en introduktion til, hvordan du kommer i gang med telefonsalg gennem kold kanvas. Læs om de tre kundetyper, samtalens opbygning og få nogle generelle tips til godt kanvassalg.
En elevatortale er en betegnelse for en salgstale, der max må vare 30-90 sekunder – lige præcis den tid, det tager at køre fra en etage til en anden i en elevator. Du skal altså kunne komme med en salgstale på max 90 sekunder, der kan overbevise din kommende kunde om, at det lige netop er dig og dit produkt, han har brug for.
Modul 6: Forhandlingsteknik
Du forhandler ikke kun i forbindelse med salg. Du forhandler også, når du arbejder med projekter, og skal beslutte næste tiltag, når I diskuterer næste skridt i strategien eller når I skal blive enige om, hvem der har fri næste helligdag.
Forhandlinger bruges alle vegne og det er noget, vi alle kan finde ud af. Så hvorfor har vi brug for at øve os?
Vi skal øve os, fordi vi alle kan blive bedre.
Beskrivelse
Forhandlingens første fase
Forhandlingens anden fase
Test din forståelse af Modul 6: Forhandlingsteknik
Modul 7: Digitalt salg
Digitalt salg er mange forskellige ting. I dette modul fokuserer vi særligt på, hvordan man skaffer digitale leads og hvordan du kan skabe værdi ved at bruge LinkedIn.
Mange af os kender det fra os selv. Ofte bliver vi irriterede, når en sælger ringer uopfordret og tager tiden fra os. Også selvom vi ved, at sælgeren bare gør sit arbejde. Men i mange tilfælde burde dette arbejde måske gøres på en anden måde? Hvornår har du sidst købt noget baseret på et koldt kanvas-opkald?