LederindsigtAcademy

Time to learn

Boost dit salg

Er det på tide, at der kommer rigtigt skub i jeres salg? I dette kursus lærer du både teorier og praktiske tilgangsvinkler, der endeligt sætter skub i dit salg.

Du får:

  • 9 moduler om salg
  • 23 videoer af XX timers varighed
  • 7 artikler
  • XX øvelser

Undervisere på dette kursus

Ole Bach Andersen

Morten Vium

 

Jan Lindegaard

 

Danny Bærthelsen

Poul von Wovern

Modul 1: Velkommen

1
Introduktion til Boost dit salg
2 min

Få styr på, hvordan du griber kurset an og hvilke værktøjer, du skal bruge for at få mest muligt ud af forløbet.

Modul 2: Værdibaseret salg

1
Introduktion til værdibaseret salg
3 min

Der er en grund til at dine kunder ikke bider på dine sælgeres ihærdige forsøg på at ”sparke døren ind”. Flere og flere kunder efterspørger nemlig en tilgang hvor køber og sælger samarbejder om at finde den bedste løsning til kunden.

2
Rejsen del 1: Er du klar til rejsen?
8 min

Beskrivelse....

3
Rejsen del 2: Hos kunden
5

Sådan bruger du Value Based Selling ude hos din kunde

4
Hvordan sælger man værdibaseret ude hos kunden?
8 min

Beskrivelse...

5
Øvelse/quiz

Modul 3: Decision Making Cycle: Gør dit salg smertefrit - Bliv dine kunders bedste beslutning

1
Introduktion til modul 3
2
Introduktion til den menneskelige beslutningsproces
7 min

I denne video får du en indledende gennemgang af den menneskelige beslutningsproces, fra start til slut. Overordnet beskrives faserne og de blokeringer der kan stoppe en køber i at købe. I de kommende videoer vil du få en indgående forklaring om hvert punkt i beslutningsprocessen så du i slutningen af kurset kan anvende din nye indsigt i dit salgsarbejde.

3
Øvelse 1
15 min

Modul 3, Øvelse 1: Motivation til at ændre.

4
Motivation til ændring
5 min

Nu dykker vi ned i delelementerne i processen, og i første fase skal du lære om hvad der motiverer mennesker til at foretage en ændring i deres liv

En beslutning om at købe er i sidste ende en forandring, og det er vigtigt at du som sælger bruger god tid på at forstå hvilke motiver der får mennesker til at lytte til dig.

 

5
Øvelse 2

Modul 3: Øvelse 2

6
Drivkræfter
8 min

Du vil her lære om begrebet drivkræfter. Drivkræfter handler om hvad det er mennesker vil henimod, eller væk fra

Alle køb handler i sidste ende om at mennesker gerne vil opnå eller undgå noget ved deres beslutning. Din opgave er at kunne vurdere hvad der er deres drivkræfter er og hvordan du kan relatere dem til dine ydelser.

7
Øvelse 3

Modul 3: Øvelse 3

8
Fælde 1: Modstand
5 min

I dag skal du lære noget af det der brat kan standse kundens rejse frem imod en beslutning om at købe, nemlig reel Modstand

Hvordan undgår du at blive fanget i fælden “Modstand”, og hvordan genkender du den så du kan håndtere den til jeres fælles bedste.  

9
Øvelse 4
10
Intention om at ændre
4 min

I denne fase bliver dialogen med kunden mere konkret og fokuseret på de behov dine ydelser dækker for din kunde

En gap-analyse handler om at give både kunden og dig selv en klar forståelse for den værdi han vil opnå ved at handle med dig, fremfor ikke at foretage en ændring.

11
Øvelse 5
12
Præference
4 min

Langt de fleste kunder sammenligner løsninger mere eller mindre detaljeret inden de træffer deres beslutning om at købe

Overser du det faktum, er der stor risiko for at I sammen kommer til at diskutere det er er lettest, nemlig pris og det er sjældent særligt befordrende for et godt samarbejde. Populært sagt; “dø med pris, vind med differentiering”.

13
Øvelse 6
14
Fælde 2: Distraktion
3.30 min

Sommetider stopper kundens købsproces af årsager der ikke er åbenlyse for os

I alle menneskers dagligdag er der en lang række opgaver der skal løses, og prioriteringerne skifter hele tiden. Sælgere oplever ofte at blive nedprioriteret fordi kunder bliver distraheret. I denne video lærer du at forstå hvordan du kan håndtere fælden “Distraktion”.

15
Øvelse 7
16
Beslutningen
6.15 min

Det er den sidste fase i købsprocessen og den handler om hvad der kan opstå i beslutningstidspunktet

Indvendinger opfattes sommetider som reel afvisning, men de er ofte det stik modsatte. Når dine kunder fremsætter indvendinger, er det faktisk fordi de i deres bevidsthed “tager produktet i anvendelse” og forsøger at håndtere uro og bekymringer for uhensigtsmæssige virkninger ved dit produkt - eller fordi de simpelthen ikke forstår værdien. 

Hør i denne video om hvordan du kan håndtere indvendinger og hjælpe kunden videre i deres købsproces. 

17
Øvelse 8

Modul 4: Motiver dine sælgere

1
Få effektive sælgere
04.14
2
Motivation
3 min

beskrivelse

3
Købsledelse: Jagt et klart nej
3 min
4
Quiz: Motiver dine sælgere
11 questions

Modul 5: Kold kanvas

1
Introduktion til modul 5
2
Tips til kold kanvas
5 min

Her er en introduktion til, hvordan du kommer i gang med telefonsalg gennem kold kanvas. Læs om de tre kundetyper, samtalens opbygning og få nogle generelle tips til godt kanvassalg.

3
Elevatortalen, salgstalen og det gode salgspitch
2 min

En elevatortale er en betegnelse for en salgstale, der max må vare 30-90 sekunder – lige præcis den tid, det tager at køre fra en etage til en anden i en elevator. Du skal altså kunne komme med en salgstale på max 90 sekunder, der kan overbevise din kommende kunde om, at det lige netop er dig og dit produkt, han har brug for.

Modul 6: Forhandlingsteknik

1
Introduktion til modul 6

Du forhandler ikke kun i forbindelse med salg. Du forhandler også, når du arbejder med projekter, og skal beslutte næste tiltag, når I diskuterer næste skridt i strategien eller når I skal blive enige om, hvem der har fri næste helligdag. 

Forhandlinger bruges alle vegne og det er noget, vi alle kan finde ud af. Så hvorfor har vi brug for at øve os? 

Vi skal øve os, fordi vi alle kan blive bedre.

2
Forberedelse
3 min

Beskrivelse

3
Første fase
2 min

Forhandlingens første fase

4
Anden fase
2 min

Forhandlingens anden fase

5
Test Modul 6: Forhandlingsteknik
7 questions

Test din forståelse af Modul 6: Forhandlingsteknik

Modul 7: Digitalt salg

1
Introduktion til modul 7
1 min

Digitalt salg er mange forskellige ting. I dette modul fokuserer vi særligt på, hvordan man skaffer digitale leads og hvordan du kan skabe værdi ved at bruge LinkedIn.

2
Farvel til kold kanvas. Varme leads er digitale
5 min

Mange af os kender det fra os selv. Ofte bliver vi irriterede, når en sælger ringer uopfordret og tager tiden fra os. Også selvom vi ved, at sælgeren bare gør sit arbejde. Men i mange tilfælde burde dette arbejde måske gøres på en anden måde? Hvornår har du sidst købt noget baseret på et koldt kanvas-opkald?

3
Salg gennem LinkedIn
4
Morten Vium: De tre vigtigste ting på en LinkedIn-profil, der skaber forretning
5
Morten Vium: Sådan skaber du en værdifuld dialog på LinkedIn (der skaber salg)
6
Morten Vium: Sådan holder du forretningsforbindelser varme med LinkedIn
7
Ole Bach Andersen: opsøgende salg med LinkedIn
8
Ole Bach Andersen: indirekte salg med LinkedIn

Modul 8: Social selling

1
Hvad er social selling og hvordan gør man?
2
Ole Bach Andersen: Social Selling med LinkedIn
Add to Wishlist
Enrolled: 33 students
Duration: 10 hours
Lectures: 42
Video: 9 hours
Level: Beginner
Boost dit salg
Price:
DKK 799